Keresőoptimalizálás

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis a SEO magyarul keresőoptimalizálás. A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni.

Segítségünkkel ott lehetsz a Google első oldalán!

A keresőoptimalizálás folyamata

Az első lépés, hogy megnézzük a weblap jelenlegi működését. A keresőoptimalizálás csak ezután kezdődhet el. Ez a vizsgálat egész pontosan egy weblap elemzést jelent, amit a Google Analytics elemzőrendszerrel végzünk el. Ebből kiderül, hogy a weblapunkat hogyan használják. Egy rosszul kezelhető weblapot – amin esetleg a felhasználók nem tudnak navigálni – nem érdemes látogatottá tenni addig, amíg nem orvosoljuk ezt a hibát.
Ha már a weboldal készítés minden egyes fázisán túl vagyunk és van egy jól használható weboldalunk, akkor kezdődhet az érdemi munka.
Ennek lépései:

A keresőmarketing első nagyon fontos lépése a helyes kulcsszavak meghatározása azaz a kulcsszókutatás. Már a kulcsszavak darabszámának a meghatározása sem egyértelmű feladat. Hány szót válasszunk és mi alapján? Erre egyértelmű válasz nem adható mert a dolog több tényezős. A kulcsszavakat nehézségi (használati szempontból) is lehet csoportosítani. Minden szónak megvan az előfordulási gyakorisága a neten. Például a Klíma szóra a Google 4,6 Millió találatot ad, míg “Klíma szeged” csak 138 ezer. Nyilván az utóbbira sokkal könnyebb a jó helyezés elérése.

A Google részben a weboldal tartalma alapján tudja eldönteni, hogy a weblapunkat hova helyezze a listában. A keresőmarketing fontos lépése, hogy a weblapot úgy módosítsuk, hogy ennek e a kritériumnak megfeleljen. Régebben elegendő volt néhány Meta tag és Title átállítása, de ma már ettől többre van szükség. Az átalakítás után néhány héttel már látszanak az eredmények és a pozíciók javulnak.

A meglévő weblap tartalmán kívül, általában szükséges bővíteni a szövegezést is, az eredmény elérése érdekében. Itt két -féle megoldás létezhet. Vagy az ügyfél készít ehhez tartalmat, vagy a keresőoptimalizálást végző cég. Utóbbinak természetesen költsége van.

A weboldalra mutató linkek száma és minősége ugyancsak fontos szempont a helyezések miatt. Érdemes témába vágó linkeket szerezni az oldalhoz, tehát olyan oldalról mutasson ránk link ami hasonló témájú mint a mi weblapunk.

A keresőmarketing projekt fontos és nem elhanyagolható eleme a weboldal folyamatos elemzése. Tudnunk kell, hogy adott pillanatban milyen aktivitást mérhetünk a weboldalon. Ehhez nagyon jó eszköz a Google Analytics nevű rendszer ami a számos statisztikát tartalmaz. A Goal beállítás azt jelenti, hogy az adott URL-mérése megkezdődik. Goal azaz Cél az, hogy egy felhasználó a weboldal egy adott pontjára eljusson. Például ajánlatkérés, vagy vásárlás. Ezeket, a célokat mérni lehet és kell is.

Minden Seo projekt fontos része a megfelelő kontroll és reportolás. Azok a cégek, akik nem reportolják a munkájukat azok általában nem követik rendszeresen a projekt állását, így nem garantálják az eredményeket sem.

Meggyőztünk?

Amennyiben igen, kérj tőlünk ingyenes árajánlatot!